Critica dura la adresa Craciunului din anul 2008

Decembrie 20, 2008 at 9:29 am (Uncategorized)

folk20art20christmas1

Cu totii stim ca a venit luna Decembrie..si odata cu ea a venit si perioada sarbatorilor..mai precis a venit Craciunul.

Aceasta perioada imi aduce aminte de vremurile in care eram micuta,cand repetam poezia despre iarna,saptamani intregi in fata oglinzii ,asteptand cu nerabdare clipa in care sa i-o spun Mosului  si sa imi primesc cadoul mult asteptat.

Totul mi se parea magic in aceasta perioada.Bradul,Mos Craciun,colindele,misorul de cozonaci si prajituri  impletit cu mirosul crangutelor de brad ma transpuneau intr-o lume de poveste,intr-o lume unde magia era singurul fir de care te poti agata pentru a trai.Era o lume feerica in care credeam necontenit..era perioada mea preferata din an…pana intr-o zi.

Acea zi a fost ziua in care mi-am dat seama ca mi-am lasat copilaria cu mult in urma mea…o auzeam strigand si imporandu-ma sa raman cu ea..dar  imi era imposibil,oricat de mult mi-as fi dorit.Defapt,in ziua aceea ma trezisem in realitatea cotidiana,urat mirositoare si plina de oameni materialisti.

Si da..era tot inainte de sarbatori…doar ca.,de data aceasta,Mosul pe care il asteptam odinioara cu atat de multa nerabdare.era acum un simplu escroc deghizat intr-un costum ieftin de poliester roshu,cu o barba falsa si cu un zambet ipocrit, pe care il platea primaria sa stea si sa sa faca cu mana copilasilor care,inca sunt prea micuti sa isi dea seama de toata falsitatea sarbatorilor din ziua de azi.

S-a organizat si un fel de targ de Craciun,perfect pentru ca vanzatorii ambulanti sa isi vanda chiciurile la preturi triplate,o zi perfecta chiar si pentru politisti sa ridice masinile parcate aiurea pe strazi,netinand cont ca orasul este hiperaglomerat ,iar parcarile ia-le de unde nu sunt…dar normal..ca orice roman trebuie sa isi umple fiecare buzunarul cum poate si cu ce poate,ca doar este momentul oportun.

In loc sa se promoveze spiritul Craciunului,in loc sa simtim in suflet caldura aceea incomparabila a sarbatorilor de iarna..in loc sa daruim cu drag si sa ne oferim zmabete sincere si dragalase intre noi…am transpformat pur si simplu Craciunul intr-o afacere.

Mi-e dor sa fiu copil…si mi-as dori sa nu pot intelege toate aceste lucruri,din pacate fac parte din realitatea oripilanta in care traim…si cel mai trist este ca majoritatea sunt constienti de asta,dar continuam sa ne vedem propriile interese…ca doar,in societatea romaneasca se merge pe principiul din padure:prada,pradator,scapa cel mai puternic…,in cazul nostru,cel mai necurat.

dupa cum ziceam…Craciun fericit tuturor!!

2 comentarii

  1. Kalliope said,

    nu-mi voi educa copii* cu asemenea prostii…

    * – daca voi avea:)

  2. Kalliope said,

Lasă un răspuns

